Vaiko iki 3 metų „mokslai“.

Vaikams iki trejų metų žaidimas tuo pačiu yra ir „darbas”. Jie mokosi svarbiausių sugebėjimų – vaikščioti, kalbėti, mąstyti, pavalgyti, nusiprausti, apsiauti, apsirengti, prieiti prie žaislo, pasiimti, paskui jį padėti atgal o tai reikalauja daug jėgų ir laiko.

Padėti vaikui galime, skatindami pasitikėjimą savimi ir leisdami įgyti savarankiškumo. Neskubinti, neversti, o sulaukti momento, kai nori pabandyti pats. Būtinai leisti jam tai daryti, eksperimentuoti, juk žinojimas ir įgūdžiai gimsta tik bandymo keliu.

Vaikas pažįsta pasaulį savo jutiminiais pojūčiais, ypač lietimo ir skonio. Įdomią tyrinėti aplinką sukurti galima naudojant skirtingus paviršius: įvairius audinius, medinius, plastmasinius, akmeninius, gofruoto kartono, stiklo paviršius. Liečiant ir aptariant veiksmus ir pojūčius, lavinsis daugybė sričių: smulkioji motorika, jutiminiai įgūdžiai, kalba, mąstymas. Lytėjimo poreikiui patenkinti ir ugdyti labai tinkamos priemonės: dažai pirštukams, molis, smėlis. Taip lavinama ne tik smulkioji motorika, bet ir spalvų skirtumų suvokimas, veiksmo ir pasekmės ryšys, taip pat pasitenkinimas išreiškiant save.

Vaikai visko stengiasi paragauti ir taip susipažinti su juos supančiu pasauliu. Smagu ir svarbu pajusti skirtingus skonius ir išgirsti, kaip įvardijami pojūčiai, kaip vadinasi tai, ką ragaujame. Taip ugdomos daugybė sričių: valgymo taisyklės, kalba, pojūčių suvokimas ir įvardijimas, socialinis bendravimas mimika, gestai.

Tėvams šiuo laikotarpiu derėtų būti daug kantrybės turinčiu patarėju, kuris visada prireikus gali padėti. Labai svarbu padrąsinti vaiko norus, nesėkmės atveju nebarti, o pasidžiaugti, kad jis mėgino ir pasiūlyti, kaip tai galima padaryti lengviau. Taip pat neskubėti padaryti už vaiką to, ką jau moka pats.

Judėjimas vystosi pamažu, išmokus naują judesį, jis dar daug kartų kartojamas. Smagi kasdieninė mankštelė, kurioje būtų kartojami seni jau mokami judesiai ir kas savaitę įvedamas vis naujas judesiukas, būtų labai naudinga.

Išmokęs judėti vaikas tampa tyrinėtoju ir tiria visą savo erdvę liesdamas, belsdamas, judindamas, traukdamas, stumdamas, grauždamas. Pradėjęs vaikščioti gali daug ką pasiimti, pasiekti. Jam tampa įdomu viskas, ką šalia daro kiti, jis nori viską išbandyti pats. Tad labai smagu ir lengva įtraukti tokį vaiką į veiklą. Galima tiesiog dėlioti kaštonus, akmenėlius, po indelius pilstyti vandenį – vaikai nesirūpina rezultatu, jiems patinka pats veiksmas, jo kartojimas. Ypač mėgiami ir teikiantys daug džiaugsmingų išgyvenimų žaidimai su kaladėlėmis. Tokios veiklos nuramina, moko susitelkti į veiklą, ugdo rankyčių motoriką, veiksmo ir jo pasekmių numatymą.

Trečiais gyvenimo metais vaikai pradeda žaisti su bendraamžiais, mokosi derinti veiksmus, laikytis tam tikros tvarkos, normų.

Iki 3 metų labai svarbus uždavinys yra skatinti vaikus pasitelkti drąsą rizikuoti, bandyti, siekti patirti sėkmę, pajusti, kad svarbiausia – pats žaidimo procesas, o ne jo rezultatas.

Linksmų Jums žaidimų!

Leave a Reply

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai matomas. Privalomi laukai *